Spørsmål fra utenlandske sjåfører
Kan jeg få brikke på grensen?
Vi anbefaler at du bestiller brikke i posten slik at du får tid til å feste den i frontruten før du kommer til Norge. Det er mulig å få brikke på tollstasjoner og ferjer langs grensen (PDF).
Kan jeg forhåndsregistrere brikkeavtale før jeg henter brikke på grensen?
- Du kan forhåndsregistrere alt utenom brikkenummer
- Fysisk brikke hentes på distribusjonsstedet på grensen
- På brikken står et brikkenummer. Hent opp forhåndsregistreringen på autopass.no, tilføy brikkenummeret og sluttfør brikkeavtalen.
Er min utenlandske bombrikke gyldig i Norge?
AutoPASS-brikker og brikker fra SkyttelPASS, Brobizz og Øresundbroen er gyldige brikker i Norge. Husk at brikken må være knyttet til bilens registreringsnummer i brukeravtalen, for å være gyldig i Norge. Logg inn på Min Side hos din brikkeutsteder for å forsikre deg om at knytningen er korrekt.
Jeg må reise og brikken rakk ikke frem i posten før avreise. Hva skal jeg gjøre?
Kjør til grensen, hent brikke og monter den i frontruten. Får du feilmelding når du registrerer brukeravtale for bombrikken du har hentet, kontakt selskapet som bestilte brikke tilsendt per post. Be dem logge inn på Min Side for å frigjøre bilens registreringsnummer fra brikken som er på vei i posten. Registrer ferdig brikkeavtalen.
Kan jeg få faktura for brikkeavtale på mitt språk?
Faktura sendes kun på norsk og engelsk. Faktura skal betales i norske kroner (NOK) til norsk bankkonto.
Kontaktinformasjon for obligatorisk brikke tunge kjøretøy
Har du spørsmål om avtalen din, ta kontakt via:
Chat: AutoSync (alle hverdager kl. 08:00–18:00)
Telefon: 22 98 40 00 (alle hverdager kl. 09:00–15:00)
Telefon fra utlandet: +47 22 98 40 00 (alle hverdager kl. 09:00–15:00)